Sustainable moments.
In 2023 vond een week lang Sustainable Moments plaats in Groningen. Door de hele stad kon je genieten, inspiratie op doen en bewust worden op het gebied van duurzaamheid. Verschillende onderwerpen kwamen aan bod.
Om dit evenement te promoten hebben we in samenwerking met Studio Ongezouten en Hisse.nl drie portretvideo’s gemaakt van Soap7 & Beauties Groningen, Myrtelogie en Toshifarm
Hoe zijn we begonnen.
Met Lionatwork hebben we al vaker video- of animatieprojecten gedaan voor duurzame bedrijven, organisaties of initiatieven. Bijvoorbeeld RES Groningen of Drenthe in Transitie.
Studio Ongezouten, HIsse.nl en Lionatwork wilden graag gezamenlijk een project oppakken wat bijdraagt aan de zichtbaarheid van duurzame initatieven en hiermee bewustwording creeren op het gebied van duurzaamheid.
Hiervoor zijn we in gesprek gegaan met Groener Groningen, de organisator van Sustainable Moments. Daar is het idee ontstaan om het evenement te promoten met video’s. WIj hebben hier een concept en script voor geschreven. En zo zijn de portretvideo’s over de verschillende ondernemers geboren.
De ondernemers vertellen in de video’s kort over wat ze doen en waarom het duurzame initiatief zo belangrijk is.
Bewustwording creëren.
Het doel van de serie portretvideo’s voor Sustainable Moments was enerzijds het festival promoten en anderzijds bewustwording creëren. Door de persoonlijke verhalen van de ondernemers denken we dit doel te halen.
In de portretvideo vertelt Myrtelogie waarom het belangrijk is om kleding niet weg te gooien, maar een nieuw leven te geven.
Toshifarm laat zien dat je op een restproduct als koffiedik lekkere oesterzwammen kunt kweken. En Soap7 vertelt veel zeep, shampoos en cosmetica microplastics bevat. Ze laten zien dat je met natuurlijke producten ook heerlijke zeepjes kunt maken. Deze zeepjes worden dan weer lokaal verkocht bij Beauties Groningen.
De video’s werden in de weken voor voor het festival gedeeld op Instagram. De video’s werden een succes en leverde veel interactie op.






